نقش پوست مار در سیستم های بیولوژیکی داخلی

خلاصه
پوست در سیستم های بیولوژیکی، از جمله انسان، چندین کار هماهنگ (مکانیکی، حفاظتی، لمسی، حسی و غیره) را انجام می دهد.
عملکرد تریبولوژیکی پالتو پوست ماری یکی از وظایف پوست است و ممکن است بقای بسیاری از گونه ها را تعیین کند.
مقایسه متقابل ویژگی‌های عملکردی تریبولوژیکی پوست گونه‌های مختلف، هرچند جالب، به ندرت در ادبیات تریبولوژی وجود دارد، اگر اصلاً وجود داشته باشد.
یکی از نمونه های جالب پوست مار و انسان است.
این جفت پوست موضوع بسیاری از مطالعات برای تحویل دارو از طریق پوست بود. نتایج در آن زمینه به این نتیجه رسیدند که پوست مار با وجود تفاوت‌های ظاهری در ساختار سطح و توپولوژی بسیار با پوست انسان سازگار است.
سازگاری پالتو چرم گزارش شده سوال عجیبی را مطرح می کند که آیا سازگاری اصطکاکی یا تریبولوژیکی بین این دو پوست وجود دارد و اگر چنین است، تحت چه شرایطی و در کدام زمینه.
پوست مار
در این کار، ما برای اولین بار در ادبیات باز، نتایج یک بررسی مقایسه ای جامع از پوست مار ریخته شده و پوست انسان را با توجه به رفتار قبیله ای گزارش می کنیم.
برای این منظور، ما پاسخ اصطکاکی پوست ریخته شده از P. regius و پوست انسان را از مکان‌های پالتو چرم زنانه، جنسیت و سن مختلف مقایسه کردیم.
نتایج نشان می‌دهد که در اصل، مکانیسم‌های حاکم بر پاسخ اصطکاک پوست انسان با وجود تفاوت در ترکیب شیمیایی و ساختار ظاهری، برای پوست مار مشترک است.
به ویژه، بلوک سقفی هر دو نوع پوست نسبت به هیسترزیس و پخش شدن چسب حساسیت نشان می دهند. با این حال، پوست انسان نسبت به پوست مار به هیسترزیس حساس تر است.
یکی از یافته های جالب این مطالعه این است که نسبت ضرایب اصطکاک برای پوست مار و انسان، هنگام لغزش روی یک سطح مشترک، به متقابل مدول الاستیسیته مربوطه آنها بستگی دارد.
  • منابع:
    1. A comparative study of frictional response of shed snakeskin and human skin

  • تبلیغات: 
    1. استفاده از محافظ چشم در هنگام استفاده از پمپ هواکش
    2. کمپوت آلبالو پیوندی گیلاسی صنعتی
    3. گدایی کردن مردی با 10 میلیارد سرمایه
    4. عاقبت داروی ضد یبوستی که از مایع ظرفشویی تولید شد

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.