شکلات شیری آیدین را می توانید به عنوان وعده اصلی غذایی مصرف کنید

شکلات شیری یک شیرینی شکلاتی جامد است که حاوی کاکائو، شکر و شیر است. شکلات در ابتدا در دوران پیش از کلمبیا و پس از ورود به اروپای غربی به عنوان نوشیدنی فروخته می شد و مصرف می شد.

تولیدکنندگان عمده شکلات شیری آیدین عبارتند از Ferrero، Hershey، Mondelez، Mars و Nestle. بین آنها، آنها مسئول بیش از نیمی از شکلات فروخته شده در سراسر جهان هستند.

اگرچه چهار پنجم کل شکلات های شیری در ایالات متحده و اروپا فروخته می شود، اما مقادیر زیادی در چین و آمریکای لاتین مصرف می شود.

در حالی که طعم و بافت کلید موفقیت آن بوده است، شکلات شیری نیز در طول تاریخ به عنوان یک غذای سالم به ویژه برای کودکان تبلیغ شده است. شواهد اخیر نشان داده است که ممکن است فواید آنتی اکسیدانی برای سلامتی داشته باشد.

کلمه chocolate در حدود سال 1600 به زبان انگلیسی وارد شد، اما در ابتدا شکلات تلخ را توصیف کرد. اولین استفاده از اصطلاح “شکلات شیری” برای نوشیدنی بود که در سال 1687 از جامائیکا به لندن آورده شد.

اما تا زمانی که مخترع سوئیسی دانیل پیتر با موفقیت کاکائو و شیر تغلیظ شده را در سال 1875 ترکیب کرد که شکلات شیری اختراع شد.

سوئیس به‌سرعت به‌عنوان مرکز تولید شکلات‌های شیری، به‌ویژه پس از توسعه شکلات توسط رودولف لینت، توسعه یافت و به‌طور فزاینده‌ای به بازارهای بین‌المللی صادر می‌کرد.

شکلات شیری در آغاز قرن بیستم پس از راه اندازی Cadbury Dairy Milk و بار Hershey به جریان اصلی تبدیل شد، در حالی که بلژیک شاهد شکوفایی شکلات‌ها با نود تولیدکننده تنها در بروکسل در دهه 1920 بود.

گسترش جهانی شکلات شیری تا نسل بعدی ادامه یافت. قرن، همراه با افزایش تجمیع در بازار. توسعه جدیدتر ظهور تجارت منصفانه و شکلات دارای گواهی UTZ با هدف ارائه تضمین های اخلاقی برای مشتریان است.