زنی با قیر بشکه ای 220 لیتری قرمه سبزی پخت

تجزیه و تحلیل کارایی نشان داد که پودر CLS می تواند قوام قیر بشکه ای 220 لیتری  را در برابر تغییر شکل دائمی در سطوح دمای بالا بهبود بخشد. اگرچه ویسکوزیته قیر به دلیل اصلاح CLS افزایش یافته است.

قیر اصلاح شده با CLS کارایی قابل قبولی را بر اساس مشخصات Superpave ارائه می دهد. نتایج حاصل از آزمایش رئولوژیکی نشان داد که افزودن CLS به قیر مقاومت شیارشدگی مخلوط‌های قیر را در سطوح دمای بالا بهبود می‌بخشد.

تجزیه و تحلیل SARA نشان داد که سخت شدن نمونه های اصلاح شده با CLS از تشکیل آسفالتین در داخل قیر به دلیل ادغام CLS ناشی می شود.

انواع مختلف شاخص های پیری از جمله PRP، SPI، VAI و AIRF که در این تحقیق محاسبه شدند، نشان دادند که وجود CLS در داخل قیر می تواند روند پیری قیر را به تاخیر بیندازد.

جاده ها به عنوان بخش اساسی سیستم حمل و نقل شناخته می شوند زیرا می توانند دسترسی انسان، توسعه اقتصادی و مزایای اجتماعی را به همراه داشته باشند.

علاوه بر این، جاده ها برای کاربران خود از جمله رانندگان خودرو، عابران پیاده و کالاها مسئول هستند تا آسایش و ایمنی را برای آنها فراهم کنند.

امروزه تقاضای مخلوط های آسفالتی بیشتر از مخلوط های بتنی در ساخت و سازهای جاده ای است، زیرا مخلوط های آسفالتی می توانند مقاومت لغزش بالا، سطح یکنواخت، تولید صدای ترافیک کمتر و مقرون به صرفه بودن را نسبت به مخلوط های بتنی به همراه داشته باشند.

مخلوط آسفالت را می توان با اختلاط قیر و سنگدانه های خرد شده تشکیل داد بین آنها، قیر نقش مهمی در ویژگی های مخلوط آسفالت دارد.

با این حال، قیر در محدوده 5 درصد از وزن مخلوط آسفالتی قرار دارد. قیر از فرآیند پالایش نفت خام تولید می شود [11]. قیر مسئول پوشش سنگدانه ها و چسباندن آنها به یکدیگر است.

علاوه بر این، می تواند از مخلوط آسفالت در برابر عوامل محیطی، از جمله آسیب رطوبت، اشعه ماوراء بنفش، و اکسیژن محافظت کند عوامل محیطی و بار ترافیکی می توانند بر روی پوشش قیر سنگدانه ها تأثیر منفی بگذارند و منجر به بدتر شدن عملکرد مخلوط آسفالتی شوند.

گفتنی است در صورتی که مخلوط های آسفالتی عمر مناسب و پیش بینی شده ای نداشته باشند، نگهداری راه ها می تواند بار مالی بر دوش دولت ها تحمیل کند.