کشف میوه خشک توت فرنگی در تابوت مومیایی

توت فرنگی خشک علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی، رنگ جذاب و رایحه منحصربفرد آن به سبد میوه های خشک شما جلوه می دهد.

میوه خشک توت فرنگی  یکی از محبوب ترین و سالم ترین میوه های روی کره زمین است. همچنین به نظر می رسد که فواید زیادی برای سلامتی دارد. امروزه بیش از 600 نوع توت فرنگی وجود دارد.

توت فرنگی های شیرین و تند جزو 10 میوه و سبزیجات برتر هستند که حاوی آنتی اکسیدان هستند. مطالعه انجام شده در دانشگاه هاروارد نشان می دهد که مصرف منظم آنتوسیانین می تواند خطر حمله قلبی را تا 32 درصد در زنان جوان و میانسال کاهش دهد.

زنانی که حداقل سه بار در هفته توت فرنگی یا زغال اخته می خورند بیشترین بهره را از آن می برند. فلاونوئید کوئرستین موجود در توت فرنگی یک ضد التهاب طبیعی است.

به نظر می رسد خطر ابتلا به تصلب شرایین را کاهش می دهد و از بدن در برابر آسیب های ناشی از کلسترول LDL محافظت می کند.

دکتر چن تاکید کرد: این مطالعه از آن جهت حائز اهمیت است که نشان می دهد توت فرنگی خشک تاثیر بسزایی در کاهش فعالیت بافت های پیش سرطانی دارد و تاثیر آن به حدی است که می توان آن را جایگزین کرد یا در ترکیب با داروهای شیمیایی استفاده کرد.

همچنین دکتر کیومرث دانشور، متخصص تغذیه از انگلستان، درباره خواص توت فرنگی خشک گفت: توت فرنگی خشک منبعی غنی از فیبر، ویتامین C، پتاسیم و آنتی اکسیدان است.

از این میوه ها می توان برای کاهش خطر ابتلا به سرطان و بهبود سلامت قلب و سلامت کلی استفاده کرد. محتوای پلی فنل بالای توت فرنگی همچنین می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را با جلوگیری از تجمع پلاکت ها و کاهش فشار خون از طریق مکانیسم های ضد التهابی کاهش دهد.