کشف قاچاق ظرف یکبار مصرف عسلی که توسط پلیس مصادره شد

از سال 2014، چندین صد مغازه محلی که از این روش برای جلوگیری از تولید ظرف یکبار مصرف عسلی حمایت می کنند، توسط گروه های محلی Zero Waste در سراسر فرانسه ارجاع داده شده اند.

و این حرکت ساده را می‌توان در آینده به خرده‌فروش‌های بزرگ تعمیم داد: گروه کارفور واقعاً در این هفته نشان داده است که از این به بعد، در تمام فروشگاه‌هایش، مشتریان می‌توانند درخواست کنند که در ظروف خود در بخش‌های فروش کمکی (پنیر، غذاخوری‌ها) از آنها سرو شود.

مرتباً توسط شهروندانی که در فروشگاه‌های توزیع انبوه امتناع می‌کنند هشدار داده می‌شود، در نامه‌ای سرگشاده از برندهای دیگر می‌خواهد این عمل را بپذیرند و تشویق کنند.

به عنوان مثال با اعطای تخفیف به مشتریانی که ظروف قابل استفاده مجدد خود را به همراه دارند. برای سال‌ها، درخواست برای سرو در ظرف شما یک حرکت ساده برای کاهش ضایعات بسته‌بندی بوده است.

Zero Waste France، از طریق کمپین “بازرگان زباله من صفر” که در سال 2014 راه اندازی شد، این عمل را تشویق و مستند می کند.

واضح است که هم تجار محلی و هم شهروندان آماده هستند: به لطف حمایت قوی گروه های محلی صفر زباله، به عنوان مثال، بیش از 145 بازرگان در لیل، 140 در لیون و 120 در استراسبورگ برچسبی را در ویترین چسبانده اند که به این معنی است که آنها تمیز و تمیز را می پذیرند.

ظروف خشک از مشتریان خود. با استفاده از چند روش خوب ذکر شده در این مقاله که به طور خلاصه مقررات ذکر شده است، این روند توسط خدمات وزارت کشاورزی و همچنین Ademe تشویق می شود.

بنابراین Zero Waste فرانسه از تصمیم برند Carrefour استقبال می کند که پس از یک مرحله آزمایشی در سال 2018 تصمیم گرفت این رویه را در همه فروشگاه های خود تعمیم دهد و به مشتریان خود به طور گسترده ای اطلاع رسانی کند.

به گفته لورا شاتل، مدیر وکالت، “هر سال در فرانسه ما نزدیک به 100 میلیارد واحد بسته بندی پلاستیکی یکبار مصرف مصرف می کنیم و بخش غذای آماده در حال رشد است.