پودر لباسشویی اصفهان را می توان برای صاف کردن مو استفاده کرد

اما از نظر حجم، پودر لباسشویی اصفهان به راحتی منجر می شوند. به گفته شرکت تامین کننده مواد تشکیل دهنده Lubrizol، سال گذشته حدود 14 میلیون تن پودر شوینده در سراسر جهان فروخته شد که دو برابر تناژ مایعات است.

استیون کربن، مدیر بازاریابی استراتژیک این شرکت برای مراقبت از پارچه، می‌گوید: «شوینده‌های پودری هنوز از نظر حجم، به‌ویژه در بازارهای نوظهور غالب هستند.

شوینده های لباسشویی مبتنی بر مواد مصنوعی یک نوآوری نسبتاً جدید است. برای قرن‌ها تا جنگ جهانی اول، مردم لباس‌های خود را با صابون‌هایی می‌شستند که از صابونی کردن چربی‌ها و روغن‌ها به نمک‌های اسید چرب ساخته می‌شدند

شرکت‌های شیمیایی آلمان در طول جنگ، زمانی که آلمان قادر به دستیابی به چربی‌ها و روغن‌های مورد نیاز صابون نبود، یک سورفکتانت آلکیل سولفات، یک نسخه مصنوعی از نمک‌های اسید چرب تولید کردند.

پس از جنگ، P&G نمونه‌هایی را به ایالات متحده آورد، سورفکتانت را در آزمایشگاه‌های خود بازسازی کرد و در سال 1931 پودر Dreft، اولین شوینده مصنوعی در ایالات متحده را روانه بازار کرد.

کامینگ می‌گوید Dreft نسبت به صابون پیشرفت کرده بود، زیرا روی لباس‌های شسته شده با آب سخت لکه‌ای باقی نمی‌گذاشت، اما همچنان لباس‌های به شدت کثیف را تمیز نمی‌کرد.

او می‌گوید: «این پیشرفت زمانی اتفاق افتاد که دانشمندان P&G این سؤال را مطرح کردند که چگونه می‌توانم سختی را تمیز کنم، اما سختی را نیز کنترل کنم؟» پاسخ مقادیر آزاد تری پلی فسفات سدیم بود، یک سورفکتانت “سازنده” که به حذف خاک کمک می کند.

P&G که به فسفات مجهز شده بود، شوینده جدیدی به نام Tide را در سال 1946 روانه بازار کرد. این شوینده موفقیت آمیز بود و در عرض چند سال، تولید مواد شوینده مصنوعی P&G از تولید صابون آن پیشی گرفت.

تا اوایل دهه 1950، تاید بیش از 30 درصد از بازار لباسشویی ایالات متحده را به خود اختصاص داده بود و امروزه همچنان پرفروش ترین مواد شوینده در ایالات متحده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.