پسر بچه ای با خوردن شکلات شیری فرمند تا آخر عمر خندید

شکلات شیری فرمند یک آب نبات محبوب نه تنها در ایالات متحده بلکه در سراسر جهان مصرف می شود.

بررسی ملی سلامت و تغذیه سال 2003-2006 (NHANES) گزارش داد که نیمی از جمعیت ایالات متحده به طور متوسط 4.8 گرم آب نبات در روز مصرف می کنند (Shumow, Barraj, Murphy, Bi, & Bodor, 2012).

این مقدار معادل نصف یک نوار اندازه سرگرم کننده است (هورنیک، دایف، مورفی و شومو، 2014).  هدف از این مطالعه تجزیه و تحلیل مصرف شکلات دانشجویان دانشگاه در محوطه دانشگاهی در ایالات متحده، مقادیری که آنها به طور منظم می خورند در مقایسه با احساساتشان از جمله هوس، تمرکز، احساس گناه و گرسنگی است.

علاوه بر این، ارتباط بین شاخص توده بدن، سن، سطح فعالیت بدنی یا مدرسه و حرفه را بررسی خواهد کرد.

تحقیقات نشان داده است که هنگام خوردن یک تکه شکلات در مقایسه با کراکر، چه به صورت آگاهانه و چه غیر آگاهانه، شکلات خلق و خوی مثبت را بهبود می بخشد، به خصوص زمانی که آگاهانه خورده شود (Meier, Noll, & Molokwu, 2016).

ذهن آگاهی به آگاهی از تجربیات درونی و بیرونی در لحظه اشاره دارد. مطالعات نشان داده اند که خوردن آگاهانه ممکن است با مقدار مصرف و همچنین خوردن احساسی و بیرونی مرتبط باشد (O’Reilly, Cook, Spruijt-Metz, & Black, 2014).

ذهن آگاهی ممکن است بر عادات غذایی سالم‌تر تأثیر بگذارد، زیرا حالت تمرکز حواس می‌تواند منجر به کاهش مصرف کالری شود، خوردن آگاهانه می تواند الهام بخش شیوه های تغذیه سالم تر باشد (جردن، وانگ، دوناتونی، و مایر، 2014).

شرکت‌کنندگانی که ذهن‌آگاهی بالایی داشتند، میوه‌ها را انتخاب کردند، گزینه‌ی میان‌وعده‌ای سالم‌تر، بیشتر از میان‌وعده‌های ناسالم، در حالی که مردان بیشتر از زنان در ذهن آگاهی بیشتر بودند.

دانشجویان کالج جمعیتی هستند که سطح بالایی از استرس را تجربه می کنند، شکلات با هوس در هنگام استرس مرتبط است زیرا اعتقاد بر این است که پلی فنول های کاکائو به کاهش استرس کمک می کند.

یک مطالعه بر روی شصت دانشجوی پزشکی به این نتیجه رسید که مصرف روزانه شکلات تیره و شیری راهی موثر برای کاهش استرس است. این نتایج بیشتر در زنان مشاهده شد (السنی و لطیف، 2014).