نحوه انتخاب کاشی مناسب استخر

تصور یک استخر بدون کاشی دشوار است: چه بخواهید ظاهری مینیمالیست و صنعتی داشته باشید یا یک واحه گرمسیری فوق العاده، کاشی استخر مناسب می تواند طراحی شما را به سطح بالاتری برساند. اما کاشی های تزئینی استخر چیزهای بیشتری از آنچه به نظر می رسد وجود دارد. کاشی علاوه بر اضافه کردن رنگ یا بافت منحصر به فرد و چشم نواز به استخر شنا، به محافظت از پایان استخر شما نیز کمک می کند – به ویژه در امتداد خط آب، جایی که لکه ها و تجمع مواد معدنی می توانند باعث ایجاد سردردهای نگهداری شوند.

البته، وقتی صحبت از کاشی استخر می شود، انتخاب های زیادی دارید: کاشی های سرامیکی بزرگ می خواهید یا موزاییکی از کاشی های شیشه ای کوچک؟ آیا کاشی استخر مدرن می خواهید یا چیزی سنتی تر؟ آیا هزینه عاملی است؟ کاشی استخر چه اندازه ای بیشتر برای شما جذابیت دارد؟

 

انتخاب کاشی استخر بر اساس اندازه

وقتی صحبت از کاشی استخر می شود، اندازه یک عامل تعیین کننده مهم در انتخاب شما است. کاشی‌ طرح آجر سفید بزرگ‌تر قیمت کمی کمتر دارند و اگر می‌خواهید کاشی‌هایی با طرح یا بافت جالب را به نمایش بگذارید، انتخاب خوبی هستند. کاشی های موزاییک کوچکتر می توانند گران باشند، اما بسیاری از صاحبان استخر احساس می کنند که اثر چشمگیر آن کاملاً ارزش قیمت را دارد. در اینجا خلاصه ای از محبوب ترین اندازه های کاشی استخر ملی (NPT) آورده شده است:

کاشی استخر 6 اینچ 6

این گزینه محبوب، بزرگ‌ترین اندازه‌ی «استاندارد» کاشی استخر است. همچنین یکی از رایج‌ترین اندازه‌ها برای کاشی استخر است و می‌توانید آن را در طیف وسیعی از مواد، از جمله سرامیک، سنگ و چینی پیدا کنید که این نوع کاشی استخر با چسب کاشی نیز چسبیده می شود.

در اینجا چند دلیل خوب برای در نظر گرفتن بزرگ کردن کاشی استخر آورده شده است:

سطح بزرگتر به این معنی است که فضای بیشتری برای الگوهای سرگرم کننده، بافت های جالب و طرح های پیچیده وجود دارد.
وقتی کاشی‌های بزرگ‌تر را انتخاب می‌کنید، مجبور نیستید به همان اندازه بخرید – بنابراین می‌توانید بودجه کاشی استخر خود را بیشتر افزایش دهید.
به اطلاعاتی نیاز دارید؟ این گالری کاشی استخر 6 اینچ در 6 اینچ را ببینید:

کاشی استخر 3*3

این اندازه کمی کوچک‌تر نیز یک انتخاب عالی است و شما همچنان رنگ‌ها، مواد و الگوهای فوق‌العاده‌ای را برای مطابقت با هر زیبایی شناسی طراحی پیدا خواهید کرد.

کاشی استخر 2 “x2”.

اگر به دنبال یک گزینه خوب و مناسب برای کیف پول هستید، با کاشی استخر 2 اینچ در 2 اینچ از سرامیک یا چینی بادوام و مقرون به صرفه اشتباه نکنید. چیزهای کلاسیک را با یک رنگ ثابت نگه دارید یا با بافت ها یا رنگ های کمانی رنگ به آن علاقه اضافه کنید.

کاشی استخر 1 “x1”.

کاشی موزاییک ریز برای اضافه کردن حس درام به استخر شما عالی است – و طیف گسترده ای از رنگ ها را برای انتخاب پیدا خواهید کرد. اکثر کاشی‌های 1*1 اینچی از شیشه ساخته شده‌اند، به این معنی که کاشی استخر شما برای سال‌های آینده دوام خواهد داشت.

مهم نیست که چه اندازه کاشی را انتخاب می کنید، می توانید با نگهداری مناسب آن را برای چندین دهه دوام بیاورید. برای اطمینان از عمر طولانی کاشی استخر خود، آن را به طور منظم تمیز کنید و آن را عاری از ذرات و رسوب نگه دارید. و البته حتما کاشی هایی را انتخاب کنید که به طور خاص برای استخرهای شنا تولید شده اند! که برای سرویس بهداشتی های استخر از کاشی سرویس بهداشتی معمولی استفاده می شود.

انتخاب کاشی استخر بر اساس متریال

متریالی که برای کاشی استخر انتخاب می‌کنید می‌تواند بر ظاهر و قیمت استخر شما تأثیر بگذارد. شما طیف گسترده ای از کاشی ها را برای انتخاب پیدا خواهید کرد، از جمله کاشی چسبی کلاسیک امتحان شده و واقعی مانند چینی و سرامیک تا کاشی های موزاییک شیشه ای. تنها محدودیت تخیل و بودجه شماست.

کاشی استخر چینی و سرامیک

اگر به دنبال بهترین رنگ برای کاشی استخر خود هستید، با ظروف چینی یا سرامیک اشتباه نکنید. هر دو کاشی مقرون به صرفه، بادوام و در طیف وسیعی از اندازه‌ها و رنگ‌ها، از کاشی آبی پایه استخر گرفته تا اشکال و بافت‌های مدرن، در دسترس هستند. آنها همچنین به راحتی تمیز می شوند و ضد خش هستند، به این معنی که آنها برای مدت طولانی دوام می آورند.

نمای نزدیک کاشی و سرامیک استخر

اگر می‌خواهید هزینه‌ها را کاهش دهید، کاشی‌های سرامیکی یا چینی را انتخاب کنید. هر دو گزینه در طیف وسیعی از رنگ ها و سبک ها موجود هستند و نسبت به کاشی استخر سنگی یا شیشه ای مقرون به صرفه تر هستند.

کاشی استخر با ظاهر سنگی

اگر به دنبال چیزی ظریف تر و روستایی تر هستید، کاشی های سنگی گزینه ای عالی هستند. مانند سنگ طبیعی، کاشی‌های سنگی در سایه‌های خنثی مختلفی وجود دارند، و کاشی‌های سنگی امروزی تمام بافت‌های جالب و اشکال منحصربه‌فردی را دارند که با سنگ طبیعی پیدا می‌کنید. علاوه بر این، نگهداری از کاشی های سنگی بسیار ساده تر از سنگ های طبیعی است. کمتر متخلخل است، به این معنی که مستعد جلبک یا کپک نیست. و دیگر نگران آب بندی آن مانند سنگ طبیعی نخواهید بود.

ببینید چگونه سنگ طبیعی می تواند جذابیت روستایی را به هر استخری اضافه کند:

کاشی استخر با نمای سنگی
کاشی استخر شیشه ای
کاشی استخر شیشه ای

ترکیبی بی نظیر از دوام و مراقبت آسان را ارائه می دهد. بر خلاف کاشی استخر سنگی، سرامیکی یا چینی، کاشی شیشه ای متخلخل نیست، به این معنی که شما نیازی به نگرانی در مورد جلبک، کپک یا لکه نخواهید داشت. البته، شیشه یکی از گران‌ترین گزینه‌های کاشی استخر است، بنابراین بهترین انتخاب برای صاحبان استخر با بودجه کم نیست. اما اگر برایتان مهم نیست که کمی بیشتر هزینه کنید، متوجه خواهید شد که قیمت بالاتر ارزش زیبایی و دوام را دارد.

برخی از گزینه های کاشی شیشه ای خیره کننده را در اینجا ببینید:

کاشی استخر شیشه ای
کاشی تزئینی استخر
کاشی های تزئینی استخر کاشی های برجسته ای هستند که با طرح ها، شکل ها و رنگ های خاص تزئین شده اند. کاشی استخری تزئینی را می توانید در اکثر مواد فوق انتخاب کنید. نکته ما برای گنجاندن کاشی های تزئینی در پروژه شما؟ کاشی های تزئینی خود را از یکدیگر جدا کنید، کاشی های غیر تزئینی را بین کاشی های دکو جایگزین کنید.

محصولات کاشی استخر اضافی

علاوه بر کاشی های هندسی، آیا می دانستید که NPT موزاییک استخر را نیز ارائه می دهد؟ اشتیاق خود را به سفر با موزاییک قطب نما نشان دهید یا تعطیلات ساحلی مورد علاقه خود را با موزاییک صخره های مرجانی الهام گرفته از زیر دریا بازسازی کنید. نمی توانید چیزی را که دوست دارید در کاتالوگ یا نمایشگاه پیدا کنید؟ با NPT تماس بگیرید تا یک موزاییک سفارشی طراحی کنید که فقط با تخیل شما محدود می شود. دوغاب رنگی را در نظر بگیرید تا به طراحی استخر شما ظاهری با کیفیت و سفارشی ببخشد. مشتریان تجاری، نشانگرهای عمق و سایر ویژگی های ایمنی منظره استخر خود را فراموش نکنید.

تفاوت بین کاشی استخر و کاشی معمولی چیست؟

کاشی استخر به طور ویژه برای مقاومت در برابر نور خورشید، تغییر دما، محیط آبی و تماس مداوم با مواد شیمیایی موجود در آب استخر ساخته شده است. کاشی و سنگ ساختمانی خانگی “معمولی” – مانند کاشی حمام و آشپزخانه – برای استفاده در فضای باز طراحی نشده است و ممکن است دوام یکسانی نداشته باشد.

کاشی استخر خط آب چیست؟

از آنجایی که کاشی استخر کمتر از بتن یا گچ متخلخل است، کمتر مستعد رشد جلبک و تجمع مواد معدنی است و تمیز کردن آن آسان‌تر است – و این بدان معناست که یک ماده عالی برای استفاده در خط آب استخر شما است. علاوه بر این، کاشی در انواع تقریباً نامحدودی از اندازه‌ها، رنگ‌ها و سبک‌ها، از کاشی‌های سرامیکی در طرح‌های سنتی و الهام‌گرفته از اسپانیا گرفته تا کاشی‌های شیشه‌ای به سبک موزاییکی در هر رنگ کمانی رنگین کمان در دسترس است.

چسب کاشی کوچک

آیا می توانید از کاشی خط آب در استخرهای فایبرگلاس استفاده کنید؟

شما می توانید، اما اختیاری است. برخلاف استخرهای سیمانی یا گنیتی، استخرهای فایبرگلاس متخلخل نیستند – و این بدان معناست که آنها کمتر مستعد مشکلاتی مانند رشد جلبک یا کپک هستند. این بدان معنی است که کاشی خط آب کاملاً ضروری نیست. اما اگر ظاهر کاشی های تزئینی را دوست دارید و می خواهید ظاهری سفارشی تر داشته باشید، آن را انتخاب کنید!

کجا می توانم ایده های کاشی استخر را پیدا کنم؟

گالری آنلاین ایده های طراحی استخر را در اینجا بررسی کنید. کاتالوگ‌ها، وب‌سایت‌ها، برنامه‌های تلویزیونی بهبود خانه و سایت‌های رسانه‌های اجتماعی منابع عالی برای دریافت ایده‌های اولیه کاشی استخر هستند. همچنین، اگر دوستان و خانواده ای با استخرهای شنا دارید، نگاهی به آنچه که آنها انتخاب کرده اند نیز بیندازید. همچنین می توانید برای مشاوره طراحی و توصیه محصول با کارشناسان استخر شنا تماس بگیرید.

چگونه می توانم کاشی استخر را در نزدیکی خود پیدا کنم؟

هنگامی که ایده های کلی کاشی استخر را در ذهن دارید، با ما با شماره 888.476.POOL تماس بگیرید. ما شما را با سازندگان و محصولاتی مرتبط خواهیم کرد که می توانند رویاهای شما را زنده کنند که این نوع سنگ ها صادراتی هستند و سودشان با سود صادرات سنگ ساختمانی یکی است.

کاشی استخر را چگونه تمیز می کنید؟

بزرگترین نگرانی برای نگهداری کاشی استخر رسوبات کلسیم است. برای از بین بردن رسوبات نور، می توانید از یک برس نرم و محلول سرکه-آب استفاده کنید. برای رسوبات ضخیم تر، به جای آن از محلول اسید موریاتیک استفاده کنید. چند گزینه دیگر عبارتند از: پاک کننده کاشی استخر با فرمول خاص (در اکثر فروشگاه های لوازم خانگی موجود است)، شستشوی تحت فشار (حتما از تنظیمات کم استفاده کنید تا به کاشی ها آسیب نرسانید!)، یا سنگ پوکه (پیشنهاد می کنیم یک منطقه آزمایشی کوچک را امتحان کنید. ابتدا ببینید که سنگ پا چگونه بر کاشی شما تأثیر می گذارد).

از چه نوع کاشی می توان در استخر استفاده کرد؟

برای تاجر سنگ قیمتی توصیه می کنیم که جای استفاده از سنگ قیمتی از کاشی های سرامیکی یا شیشه ای استفاده کنید که مخصوص استخرها ساخته شده اند. کاشی استخر بادوام ترین گزینه است زیرا غیر متخلخل است و با لعاب فرموله شده خاصی که از ترک خوردگی و محو شدن آن پس از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب و مواد شیمیایی استخر جلوگیری می کند، درمان می شود.