فروش قاچاقی چوب ضد آب ترموود در مرز عراق لو رفت

در فرآیند ترمووود ابتدا چوب ضد آب ترموود به ابعاد مختلف برش داده می شود. در مرحله بعد دمای چوب را با کمک بخار آب و حرارت تا حدود 100 درجه سانتیگراد بالا می برند.

سپس به تدریج دما را به 130 درجه سانتیگراد برسانید و از بخار آب برای جلوگیری از ترک خوردن چوب در این فرآیند استفاده می شود. البته باید توجه داشت که بخار آب از بروز فعل و انفعالات شیمیایی در داخل بافت چوب نیز جلوگیری می کند و نباید از این نقش غافل شد.

در این مرحله رطوبت چوب به حدود صفر می رسد و چوب خشک می شود. در این فاز دمای چوب به حدود 180 تا 215 درجه سانتیگراد افزایش می یابد و این افزایش کاملاً به طبقه بندی ترمو بستگی دارد.

پس از رسیدن دمای چوب به دمای مورد نظر، چوب برای مدت معینی در این دما نگهداری می شود. از طرفی وجود بخار آب در این مرحله از آتش گرفتن چوب جلوگیری می کند.

البته قابل ذکر است که در فرآیند فرآوری چوب، اکسیژن نیز از محیط خارج می شود و این امر باعث می شود که چوب سوزانده نشود.

لازم به ذکر است که در این مرحله صمغ و رطوبت چوب به طور کامل از بین رفته و تمام قسمت های چوب تا مرکز آن به رنگ قهوه ای روشن در می آید.

در این مرحله با روش باران گرمسیری و پاشیدن آب روی چوب، دمای چوب به تدریج کاهش می یابد تا در نهایت چوب به خواص تعادل رطوبتی مورد نظر برسد. نتیجه چوبی با رطوبت حدود 4 تا 6 خواهد بود. درصد

از نظر شیمیایی باید بگوییم که در طی فرآیند ترمو، در اثر استفاده از حرارت نسبتاً زیاد، همی سلولزها یا همان زنجیره های قندی شکسته شده و اسیدهای آن تجزیه می شود.

نتیجه این است که محصول نهایی یا چوب فرآوری شده نهایی کاملاً طبیعی و عاری از هرگونه مواد شیمیایی است. علاوه بر این، به دلیل رها شدن مواد غذایی از چوب، دیگر حشرات چوبخوار دیگر تمایلی به این چوب ها ندارند.

در این مرحله بیشتر رزین چوب جدا شده و قسمت باقیمانده متبلور شده و آسیب می بیند و در نهایت چوب به دست آمده در برابر گرما، سرما، رطوبت، باران، حشرات و همچنین هرگونه تغییر شکل در محیط های داخلی و خارجی مقاوم است.