زنی با جو در بازارگاه کیک درست کرد

جو دوسر التهاب را کاهش می دهد و کلسترول را کاهش می دهد، اما جو در بازارگاه حاوی ترکیباتی است که ممکن است به پیشگیری از سرطان کمک کند. جو دوسر برای مبارزه با سرطان روده بزرگ شناخته شده است.

زیرا حاوی Avenanthramides، نوعی آنتی اکسیدان است که به کند کردن جهش سلولی کمک می کند. در یک مطالعه، محققان بررسی کردند که چه اتفاقی افتاد وقتی که 1 تا 3 وعده از محصولات جو دوسر به مدت سه ماه مصرف شد.

پس از 30 روز، اندازه و تعداد تومورها به طور قابل توجهی کاهش یافته بود. همچنین سبوس و جوانه جو دوسر سرشار از ویتامین E، مس، سلنیوم و روی است که ترکیبات ضد سرطان هستند.

علاوه بر این، بلغور جو دوسر سرشار از فیبر غذایی است. طبق تحقیقات، محتوای بالای فیبر موجود در غلات کامل می‌تواند به کاهش مقاومت به انسولین که یکی از عوامل ایجاد سرطان روده بزرگ است، کمک کند.

بتا گلوکان موجود در بلغور جو دوسر عملکرد گلبول های سفید را تحریک می کند که به مبارزه با عفونت ها در بدن کمک می کند و در نتیجه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

همچنین فعالیت سایر سلول های ایمنی مانند نوتروفیل ها، ماکروفاژها و سلول های کشنده طبیعی را افزایش می دهد که به خلاص شدن از شر انگل ها، باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها کمک می کند.

علاوه بر این، ترکیبات موجود در بلغور جو دوسر به گونه‌ای به باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها متصل می‌شوند که می‌توانند ایمنی را تقویت کنند.

به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و ورزش، جو دوسر نیز می تواند به مبارزه با اضطراب و استرس کمک کند. این به نوبه خود می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سکته را کاهش دهد.

مطالعات همچنین نشان داده است افرادی که به طور منظم بلغور جو دوسر مصرف می کنند نسبت به افرادی که این کار را نمی کنند سطح کلسترول کمتری دارند که به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی کمک می کند.