ذرت علوفه ای فله غذای محبوب تمساح های آمازون

استفاده از بقایای ذرت علوفه ای فله برای چرای دام برای رفع نیازهای غذایی آنها، گزینه ارزان تری نسبت به خرید یا استفاده از علوفه های ذخیره شده خودتان است. بقایای محصول می تواند یک منبع تغذیه ارزان برای 65-111 روز در زمستان فراهم کند.

گاوهای گوشتی می توانند با موفقیت بقایای ذرت را از 4 تا 6 اینچ پوشش برفی چرا کنند. گاوها نمی توانند مزارع ساقه ای را که پوشیده از یخ هستند چرا کنند.

هنگام چرای بقایای دام، دام ها چرندگان انتخابی خواهند بود، ابتدا غلاتی را که می توانند پیدا کنند می خورند، سپس پوسته ها و برگ ها را می خورند و لپه ها و ساقه ها را برای آخر باقی می گذارند.

در شرایط عادی، حدود یک بوشل غله در هر جریب در مزرعه وجود دارد. افزایش دانه ممکن است زمانی وجود داشته باشد که تلفات بیش از حد سربرگ وجود داشته باشد یا محصول به دلیل شرایط آب و هوایی کاهش یابد.

وجود مقادیر بیش از حد دانه یا انباشته شدن دانه به دلیل خرابی تجهیزات می تواند باعث اضافه بار دانه شود که می تواند منجر به نفخ یا مرگ در دام شود.

به طور معمول، این مشکلی نیست مگر اینکه بیش از 8-10 بوشل در هر هکتار ذرت روی زمین وجود داشته باشد. هنگامی که گاوها قادر به چرای پوسته، برگ و مقدار بسیار کمی غلات باشند.

می توانند جیره ای متشکل از 52 تا 55 درصد کل مواد مغذی قابل هضم و 5 تا 5.5 درصد پروتئین خام را مصرف کنند. تراکم جوراب ساقه‌زنی و روش چرا بر رژیم غذایی غلات، پوسته‌ها و برگ‌های موجود برای خوردن هر حیوان تأثیر می‌گذارد.

زیرا آنها دارای بالاترین تراکم مواد مغذی هستند. دامها را نباید مجبور به خوردن ساقه یا بلال کرد، زیرا تغذیه آنها کم است و ماندن آنها در مزرعه از خاک در برابر فرسایش محافظت می کند.

به طور متوسط 16 پوند برگ و پوسته در هر بوشل ذرت برداشت می شود. توصیه می کنیم فقط 30 تا 50 درصد از این بقایا در چراند. به این معنی که حدود 864-1440 پوند علوفه در هر هکتار با عملکرد 180 بوشل در دسترس است.