در گذشته از پودر زغال رپین برای مومیایی کردن اجساد استفاده می کردند

زغال چوب پودری ابتدایی ترین نوع آن است زیرا یکی از مواد تشکیل دهنده پودر زغال رپین چوب فشرده است. زغال چوب پودری برای “رنگ کردن” نواحی بزرگ سطح مناسب است، اما می تواند بسیار کثیف نیز باشد.

زغال چوب فشرده از زغال چوب پودری ساخته شده است که با صمغ یا موم در کنار هم نگه داشته می شود. زغال چوب فشرده بر اساس نسبت زغال چوب پودر شده به چسب دارای طیفی از نرمی ها است.

با این حال، به طور کلی، زغال چوب فشرده سخت تر از بید و تاک است. زغال چوب فشرده به دلیل سختی آن، شکل خود را بهتر حفظ می کند و می تواند برای ترسیم جزئیات بیشتر تیز شود، که آن را به ویژه برای کشیدن خطوط، بافت ها و جزئیات ریزتر مفید می کند.

از مزایای زغال فشرده می‌توان به مقاومت بیشتر در برابر شکستگی و گاهی سیاه‌تر بودن نسبت به درخت بید یا تاک اشاره کرد. معایب زغال فشرده این است که می‌تواند خون‌ریزی کند و رنگ یا هر ماده مرطوبی را که روی آن قرار داده شده است.

زغال‌های بید و تاک به ترتیب از بخش‌هایی از شاخه‌های درخت انگور و شاخه‌های بید ساخته می‌شوند که با درجه سختی دقیقی سوخته‌اند.

از آنجایی که این نوع زغال چوب حاوی ماده اتصال دهنده نیست، کاملاً پاک می شود و برای ترسیم یک ترکیب روی بوم قبل از نقاشی به خوبی عمل می کند. زغال‌های بید و درخت انگور اغلب بسیار نرم و پودری هستند و برای ارائه تصاویر ظریف و واضح کمتر مناسب هستند.

صرف نظر از نوع زغالی که برای کار با آن انتخاب می کنید، همیشه مهم است که کار خود را با ثابت کردن سطح خود با نوعی فیکساتور حفظ کنید.

با این حال، هیچ مقداری از فیکساتور، طراحی زغالی را کاملاً ضد لکه نمی کند، بنابراین هنوز باید با موادی مانند ورقه های گلاسه یا قاب زیر شیشه محافظت شوند.