برای ساخت لنت ترمز سرامیکی از مواد فسیلی استفاده می شود

بوسترهای لنت ترمز سرامیکی با ضرب نیرویی که به پدال ترمز وارد می کنند به رانندگان کمک می کنند. این بوسترها از خلاء موتور، یک پمپ الکتریکی موتورهای دیزلی خلاء موتور کمی تولید می کنند یا اصلاً تولید نمی کنند.

یا فشار هیدرولیک معمولاً فشار پمپ برق فرمان استفاده می کنند. این کار عملکرد ترمزگیری را افزایش می دهد و در عین حال تلاش پدال را کاهش می دهد و رانندگی ایمن تر و لذت بخش تر می شود.

ساخته شده از فولاد دو جداره و لاستیک چند لایه و ترکیبات مصنوعی، خطوط ترمز و شیلنگ ها مایع تحت فشار را از سیلندر اصلی به مجموعه های چرخ ترمز منتقل می کنند.

یک مجموعه ترمز درام شامل صفحه پشتی، سیلندر چرخ، کفشک آتش ترمز، فنرهای نگهدارنده و عقب‌کش، درام ترمز و مکانیزم تنظیم خودکار ترمز خودکار است.

سیستم‌های ترمز مدرن شامل یک سوئیچ لامپ هشدار ترمز هستند که به راننده می‌گوید آیا روغن ترمز سیلندر اصلی کم است یا مشکلی در سیستم ترمز وجود دارد. همچنین یک چراغ هشدار ترمز دستی وجود دارد که به شما اطلاع می دهد که آیا ترمز دستی درگیر شده است.

فشار دادن ترمز دستی به طور مکانیکی مجموعه‌های ترمز عقب را قفل می‌کند تا خودرو در هنگام پارک روی تپه ثابت بماند. همچنین به توقف خودرو به دلیل نقص سیستم هیدرولیک کمک می کند.

ترمزهای هیدرولیک هیبریدی شامل تمام قطعات مشابه سیستم ترمز هیدرولیک استاندارد سیستم های ترمز هیدرولیک با تبدیل و تقویت نیروی اعمال شده بر روی پدال ترمز، انرژی مکانیکی  را به انرژی گرمایی تبدیل می کند. پدال ترمز مانند یک اهرم عمل می کند. همراه با تقویت کننده ترمز، نیروی وارد شده به روغن ترمز در سیلندر اصلی را تا حد زیادی چند برابر می کند.