انواع مختلف کاشی های استخر

انواع کاشی استخر شامل چینی، موزاییک، شیشه، آجر و سنگ می باشد. کاشی که صاحب استخر انتخاب می کند معمولاً به ترجیحات او در رنگ، اندازه و قیمت بستگی دارد. توجه دیگر بافت است. در حالی که کاشی های صاف می توانند عالی به نظر برسند، کاشی های بافت دار چسبندگی بهتری دارند.

کاشی های چینی با استفاده از گرد و غباری که تحت فشار زیاد فشرده می شوند ساخته می شوند. نتیجه یک کاشی با دانه ریز است که متراکم و بادوام است و قادر به مقاومت در برابر ترافیک سنگین است. کاشی‌های چینی لعابدار، نوعی که معمولاً در استخرها استفاده می‌شود، برای استفاده در هر آب و هوایی ایده‌آل هستند، زیرا معمولاً میزان جذب آب کمتری نسبت به کاشی‌های غیر چینی دارند – زیر 0.5%. این کاشی‌ها همچنین بسیار سخت‌تر هستند و در برابر آسیب‌های آب غیرقابل نفوذ هستند و سطح صاف آنها تمیز کردن آنها را آسان‌تر می‌کند. چینی همچنین در لمس نرم است، چیزی که توسط بسیاری از شناگران بسیار قدردانی می شود.

کاشی‌های موزاییک معمولاً قطعات سرامیکی کوچک‌تری هستند که با هم برای ایجاد لهجه‌های تزئینی و رنگارنگ در کف و کناره‌های استخر استفاده می‌شوند. این نوع کاشی ها را می توان برای ایجاد طرح های پیچیده و پیچیده مرتب کرد. هنگام استفاده در کف استخر، کاشی چسبی و موزائیک باید به طور مرتب تمیز شوند تا از تجمع جلبک ها، مواد شیمیایی و کپک زدگی جلوگیری شود.

کاشی های شیشه ای در طیف گسترده ای از رنگ های عمیق و غنی با درخشندگی براق هستند. اغلب از آنها برای ایجاد توهم عمق استفاده می شود و باعث می شود استخر عمیق تر از اندازه واقعی به نظر برسد. استفاده از نور و رنگ در کاشی های شیشه ای می تواند به طور چشمگیری ظاهر استخر را تغییر دهد. کاشی‌های روشن آب را روشن‌تر و شفاف‌تر نشان می‌دهند، در حالی که کاشی‌های تیره‌تر آب را تیره‌تر نشان می‌دهند. کاشی های شیشه ای ضد آب هستند، پیچ و تاب نمی یابند و به راحتی تمیز و نگهداری می شوند. آنها اغلب می توانند در برابر آزار شدید شناگران و عناصر مقاومت کنند.

کاشی‌ های آجری استخر مدت‌هاست که برای ایجاد ظاهری ظریف و شیک مورد استفاده قرار می‌گیرند و به دلیل دوام خود شناخته می‌شوند. سطح متخلخل آجر به این معنی است که برای استفاده در استخرهای شنا باید آب بندی شود تا از آسیب نفوذ آب جلوگیری شود. درزگیر معمولاً هر دو سال یکبار نیاز به استفاده مجدد دارد تا ظاهر کاشی ها حفظ شود. رایج ترین رنگ آجری قرمز است، اما در رنگ های دیگر موجود است. کاشی طلایی آجری استخر گرما را جذب می کنند.

چسب کاشی کوچک

از کاشی های سنگی استخر برای ایجاد استخری طبیعی تر که محیط اطراف خود را شبیه سازی می کند استفاده می شود. از طریق استفاده از محوطه سازی و آبشارها، استخری متشکل از کاشی های سنگی می تواند به نظر به نظر برسد که در محیط خود به صورت ارگانیک ظاهر شده است. کاشی های سنگی استخر مانند آجر گرما را جذب می کنند.