الکساندر مدوید با فروش قیر در بورس انرژی بهترین کشتی گیر شد

امروزه، مقياس كوچكي از قير با كيفيت بالا را مي‌توان از نفت مورد بهره‌برداري قرار داد كه منبعي در دسترس و ارزان قيمت است. تولید قیر با افزایش موتور خودرو و تقاضای جهانی برای بزرگراه‌های آسفالت شده رشد کرد.

نسبت قیر در بورس انرژی حاصل از پالایش نفت در حالی که سرب که امروزه بیشتر منابع قیر آن از تقطیر نفت خام حاصل می شود.

قیر یک ماده همه کاره است که به طور گسترده در مهندسی عمران استفاده می شود. قیر مخلوطی از مایع آلی سیاه، روغنی و بسیار چسبناک است که یک محصول آلی طبیعی است که محصول مواد آلی تجزیه شده است.

این اساساً از هیدروکربن ها تشکیل شده است، کربن هیدروژن بقیه به اکسیژن، گوگرد، نیتروژن و فلزات مختلف مانند نیکل، وانادیم، سرب، کروم، جیوه و همچنین آرسنیک، سلنیوم و سایر عناصر سمی تبدیل می شود.

قیر می تواند به خوبی فسیل های گیاهان و جانوران را حفظ کند. قیر و آسفالت دو چیز متفاوت هستند. آسفالت در آمريكا به معني قير بوده و در خارج از آمريكا آسفالت آمريكايي به مخلوط قير و سنگدانه كه به عنوان سطح جاده گذاشته مي شود اطلاق مي شود.

قير را مي توان از انواع مختلفي از منابع بدست آورد. این به طور طبیعی رخ می دهد، اما در بیشتر موارد، جهان برای تامین قیر به نفت متکی است.

قیر از نفت خام تشکیل شده است که معمولاً بین 25 تا 40 درصد متغیر است، اما محتوای نفت خام می تواند بین 15 تا 80 درصد تغییر کند (BP 2010). برای قیر نفت خام سه طبقه بندی وجود دارد که بر پایه قیر، پایه پارافین یا قیر و بر پایه پارافین است.

قیر به شکل پراکندگی کلوئیدی یا به صورت محلول واقعی بر اساس نوع نفت خام وجود دارد. در فرآیند پالایش، نسبت روغن به ذرات قیر تغییر می کند زیرا روغن نفتی با تقطیر از بین می رود.